fbpx

Хашка историја за средњошколце – Милош Ковић

Велике силе и Срби, Милош Ковић Хашка историја

Хашка историја, као подлога за вечну српску кривицу за распад Југославије, добила је и облик за наставу у средњим школама. Милош Ковић о приручнику за наставнике који је у припреми.

Механизам за кривичне санкције за бившу Југославију, наследник злогласног трубинала, саставља програм под називом „Водич за наставнике историје – како користити архивску грађу за подучавање историје о сукобима деведесетих”. Шта би донела хашка историја српским школама, за Новости објашњава проф. др Милош Ковић.

Ковић подсећа да се Механизам за кривичне санкције за бившу Југославију, још у време док се звао Међународни кривични суд за бившу Југославију, суочио са питањем да ли би требало да се бави историјом.

Чему служи хашка историја?

Поучени неуспесима са оптужницама против Слободана Милошевића и Војислава Шешеља, које су више личиле на параисторијско штиво о злим Србима, него на судске акте, њихови стручњаци саветовали су им да се окану српске историје и да се концентришу на утврђивање кривице у конкретним случајевима – каже Ковић за наш лист.

Очигледно је, додаје он, да их ни у Суду ни у Механизму нису послушали, јер, тиме би се одрекли свог основног задатка: доказивања да су за све ратове и злочине на Балкану, од 1912. до данас, криви Срби.

Тиме је требало сакрити одговорност НАТО земаља, којима је требало обезбедити морални изговор за будуће оружане агресије, али и локалних сецесиониста, који су разбили Југославију – каже Ковић.

– Сваки историчар зна, међутим, да су ратови последице низа сложених узрока. Историју, једноставно, не пишу судови, нити политички моћници, какви су и они који стоје иза хашког Механизма.

Слични пројекти већ живе

Наш саговорник упозорава да су у нашем школском систему увелико заживели пројекти у којима Механизам и његови НАТО финансијери обучавају српске наставнике историје да нашој деци предају „хашку историју“, по којој су њихови преци били ратни злочинци, а не хероји и мученици.

Српски извршиоци одавно су пронађени, невладине организације су оформљене, семинари су бесплатни и кроз њих сада пролазе десетине наставника. У току је, дакле, велика борба за историју, истину, струку, али и за душе наше деце – каже Ковић.

У Хашком механизму истичу да су водич израдили у сарадњи са Европским удружењем наставника историје и представницима удружења наставника из целе бивше Југославије. Из Србије су у том послу учествовали Марко Шуица, професор историје на Филозофском факултету и Александар Тодосијевић, наставник историје у ОШ „Бранко Радичевић у Батајници.

Приручник ће бити публикован до средине јуна, када ће бити познато више детаља, регионалног је карактера и намењен је свим наставницима историје у земљама бивше Југославије – каже Тодосијевић за Новости.

Он напомиње да употреба приручника у школама није обавезна, да његов садржај неће једног дана постати и део градива из историје, а да наставници могу да га користе, али не морају. Овај пројекат финансира Европска унија.

Извор: Вечерње новости